سیستم تلفنی ویپ دارای قابلیتی به نام CALL FORWARDING می باشد. برای اشنایی بیشتر با این قابلیت مثالی برای شما خواهیم زد:
فرض کنید شخصی با سازمان شما تماس گرفته باشد و بعد از پخش شدن تلفن گویا (IVR) شخص تماس گیرنده داخلی مورد نظر خود را اشتباه وارد کرده و به بخش دیگری وص شود در اینجا شخص پاسخ دهنده به تلفن می تواند به شخص تماس گیرنده بگوید که تماس را قطع کند و مجددا تماس بگیرد و داخلی خود را انتخاب کند و یا می تواند با استفاده از قابلیت CALL FORWARDING در سیستم های ویپ تماس بدون قطع کردن تماس گیرنده به بخش مورد نظر منتقل کند.
نحوه کارکرد CALL FORWARDING
نحوه ی کار CALL FORWARDING بدین صورت است که ابتدا تماس با شرکت برقرار شده و بعد از برقراری تماس به وسیله کابلهای شبکه منتقل خواهد شد. سپس به یکی از داخلی ها متصل شده و اقدام و پاسخگویی خواهد کرد. همانطور که می دانید در داخل شرکت از کابلهای شبکه برای برقراری تماس استفاده خواهد شد اما قبل از اینکه تماس برقرار شود و قبل از ورود تماس ار کابلهای تلفن استفاده می شود.بدین استفاده از کابلهای شبکه شما قادر به استفاده از امکانات بیشتری خواهید بود و می توانید تماس های همزمان داشته باشید و یا تعداد نامحدودی داخلی تعریف کنید و از قابلیت CALL FORWARDING استفاده کنید.
CALL FORWARDING نیز مانند یک تماس معمولی صوت و مکالمه را درون شبکه جابجا خواهد کرد همچنین استفاده از قابلیت CALL FORWARDING تاثیری بر کیفیت مکالمه نخواهد گذاشت و مکالمات با همان کیفیت بالا و دیجیتال صورت خواهند پذیرفت با استفاده از CALL FORWARDING شما می توانید تماس را به یک داخلی انتقال دهید و یا تماس را به یک تلفن ثابت در منزل شخص و یا تلفن همراه وی متصل کنید.بنابراین شما با استفاده از قابلیت CALL FORWARDING قادر هستید تا انتقال تماس را از شرکت به یک شماره ثابت و یا موبایل شخص انجام دهید.
برای انجام دادن موارد گفته شده می توانید از شرکتهای پشتیبانی Voip کمک بگیرید.
منبع:https://tilatel.com
- ۰۰/۰۹/۲۷